Wat te doen bij schade?

U of de eindgebruiker ondervindt schade aan een product.
Schade kan ontstaan door transport, door een gebrekkig product, of door onjuiste toepassing van een product.

Hoe lossen we schade op?
De procedure bij (gevolg)schade aan een product dat Beekman B.V. verkoopt, verloopt zoals bij iedere schade. Alle gegevens dienen geregistreerd te worden en er is bewijsmateriaal nodig. We hebben immers te maken met fabrikanten en verzekeraars. Helaas is dit doorgaans veel werk voor alle partijen en duurt het indienen van een schadeclaim bij fabrikanten vaak lang.

Het advies dat Beekman B.V. u graag meegeeft is: probeer het zo goed mogelijk op te lossen met de consument. 

Wat staat vast?
a. De leverancier/fabrikant zal altijd het onderdeel/accessoire retour willen hebben, anders wordt er nooit iets vergoed.
b. De leverancier/fabrikant zal de aard van de fout willen weten, of het een gebruikersfout of een productiefout betreft.
c. In de basis dient (gevolg)schade eerst gemeld te worden via de eigen verzekering. Vervolgens zal de verzekeringsmaatschappij van de consument de schade proberen te verhalen op de leverancier van het product. 
d. Een verzekeringsmaatschappij wil altijd bewijzen hebben, als die er niet meer zijn dat komt er ook geen vergoeding.
e. Mochten ze tot vergoeding overgaan, dan wordt vaak een restwaarde gegeven (zoals dit ook bij auto's wordt berekend). Kortom, dat is nooit de ideale oplossing voor consument en handelaar.  

Beekman B.V. zal doorgaans alleen het onderdeel/accessoire vergoeden.


< Terug