Hoe kan ik een artikel retour sturen?

  • Meld uw retour aanvraag aan voordat u het opstuurt naar Beekman B.V. Zonder een juiste registratie crediteren wij niet. Een retouraanvraag indienen kan gemakkelijk via www.beekman.nl/klant/retouraanvraag
  • Na aanmelding heeft u 1 maand om het artikel retour te sturen.
  • Zorg altijd dat u het product zorgvuldig en in originele verpakking retour stuurt.
  • Is een artikel defect? Vermeld het dan op het artikel.
  • Voor PartsNL en Europart winkels:
    Retour artikelen van een webklant hoeft u niet apart aan te melden. De webklant dient dit zelf te doen via de webshop. Het RMA-nummer van de webklant moet vermeld staan op het betreffende artikel. Heeft een webklant het artikel niet afgehaald in de winkel? Dan mag het na 30 dagen geretourneerd worden aan Beekman. Registreer dit in uw dashboard en plak vervolgens duidelijk de pakbon op het artikel.

Wat mag retour?

Beekman B.V. hanteert een fair retourbeleid naar haar klanten. We vertrouwen erop dat u op een rechtvaardige wijze omgaat met het retour sturen van artikelen naar Beekman B.V. en net als wij uw verantwoordelijkheid hierin neemt. 

  • Artikelen met een Beekmannummer, mits niet beschadigd en/of aangesloten (uitgezonderd transportschade) en mits voorzien van een Beekman retour sticker of EAN-code op de verpakking. 
  • Ruilmodules van Miele, indien hier een ruilprijs vergoeding voor van toepassing is.

Uitzonderingen

  • Speciale bestellingen kunnen standaard niet retour. Bij hoge uitzondering is dit soms wel mogelijk bij de leverancier. Neem hiervoor contact op met uw vertegenwoordiger of de verkoop binnendienst van Beekman B.V.

Ophaalkosten
Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de retouren op te sturen dan zijn wij genoodzaakt om € 6,95 per pakket aan ophaalkosten in rekening te brengen. Bij een verkeerd geleverd of defect artikel worden er geen ophaalkosten door Beekman B.V. in rekening gebracht.

Formaat
In verband met toeslagen van de vervoerder, het formaat van de doos graag niet groter dan 100 x 70 x 58 cm en niet kleiner dan 10 x 10 x 1 cm (l x b x h), uitgezonderd o.a. deurrubbers voor koelkasten.

Mancomeldingen
Een manco kunt u doorgeven aan de afdeling verkoop via  of 055-5381100. 

Defecten
Ons advies is om uw zending direct na ontvangst te controleren op defecten. Is er sprake van een defect artikel? Dan dient u dit binnen 24 uur na ontvangst te melden aan de afdeling verkoop.

Vergoedingspercentages:
Bij geaccepteerde retour aanvragen gelden de volgende vergoedingspercentages:

0% als levering ouder is dan 6 maanden (geen retourinname)
100% bij retourinname binnen een maand na levering
75% bij retourinname binnen 3 maanden na levering
60% bij retourinname binnen 4 maanden na levering
50% bij retourinname binnen 6 maanden na levering

Bij vergoeding van retourartikelen wordt uitgegaan van de gefactureerde aankoopprijs mits huidige prijs goedkoper is.

Heeft u vragen over retour aanvragen? Neem dan contact op.

 

 

< Terug